خرید اینترنتی

الو .....خدا؟!!!!؟!!!
این خونه ای که اگهی کردین تو بهشت چنده قیمتش؟


*وعداللّه المؤمنین والمؤمنات جنّات تجری من تحتها الأنهار خالدین فیها ومساکنَ طیّبةً فی جنّاتِ عدنٍ
خداوند به مردان و زنان با ایمان باغ‏ هایی از بهشت نوید داده که از زیر درختان آن نهرها روان است و در آن جاودانه خواهند بود و نیز منزل‏ هایی (کاخ‏ ها و قصور) پاکیزه در باغ‏ های بهشت «عدن» به آنان وعده داده است.

توبه 72

*لکن الّذین اتّقوا ربّهم لهم غرفٌ من فوقِها غرفٌ مبنیّة تجری من تحتِها الأنهارُ وعداللّه لایخلف اللّه المیعاد
کسانی که از پروردگارشان پروا داشتند برای ایشان غرفه‏ هایی است که بالای آن‏ها غرفه‏ های دیگر بنا شده است و نهرها از زیر آن روان است این وعده? خداست و خداوند خلاف وعده نمی‏کند.
زمر 20

امیرالمؤمنین از پیامبر اکرم  پرسید این غرفه‏ ها از چه بنا شده است؟ رسول خدا فرمود: این غرفه‏ ها را حق ‏تعالی برای دوستانش از درّ، یاقوت و زبرجد ساخته، سقف ‏های آنها از طلاست و با نقره به هم متّصل و مستحکم گشته است. هر یک از این کاخ‏ها هزار در از طلا دارد که بر هر یک هزار فرشته گمارده شده. فرش ‏های آن بالا آمده و برخی روی برخی افتاده و از جنس دیبا و به رنگ‏های گوناگون است. لایه‏ های این فرش‏ها از مشک، عنبر و کافور است.

تفسیر موضوعی آیت الله جوادی آملی

 
ولدار الاخرة خیر ولنعم دارالمتّقین ? جنّات عدنٍ یدخلونها تَجری من تحتها الأنهار لهم فیها ما یشاءون کذلک یجزی الله المتّقین
خانه? اهل تقوا بسیار باشکوه و خوب خواهد بود؛ یعنی باغ‏ های بهشت عدن که در زیر درختانش از لطف خداوند نهرها جاری است. متّقیان در آن داخل می‏شوند، در حالی که هر چه بخواهند و میل کنند برایشان حاضر است. این است پاداش و جزایی که خدا به اهل تقوا کرامت کرد.
نحل 30-31

امام محمد باقر (ع) فرمود:
چهار خصلت در هر کس باشد خداوند خانه‌ای در بهشت برای او بنا کند: کسی که یتیمی را پناه دهد و بر ناتوانی دلسوزی کند و به پدر و مادر خود مهر ورزد و با زیر دست خود مدارا کند.
خصال صدوق، ج 1 / صفحه 211

امیر مؤمنان در وصف و چگونگی بهشت می‏فرماید: اگر به دیده? دل ببینی آنچه برای تو از بهشت وصف می‏شود و در آن تأمل و اندیشه کنی، هر آینه نفس تو از آنچه در این دنیاست از خواهش‏ ها و خوشی‏ ها و آرایش‏ های آن که در نظر جلوه‏ گر است دوری می‏کند و با تأمل و اندیشه، در صدای به هم خوردن برگ‏ های درخت‏ هایی که بر کنار جوی‏ه ای بهشت ریشه‏ های آنها در تلّه‏ های مشک پنهان گشته است سرگردان می‏ماند. همچنین در آویخته بودن خوشه ‏های مروارید تر و تازه در شاخه‏ های نازک و ستبر و در نمایان شدن آن میوه‏ های رنگارنگ در  پوست شکوفه‏ های آن درخت‏ ها که بی‏ رنج و بدون رفتن بالای درخت یا افکندن به وسیله سنگ و چوب، چیده می‏شود و طبق آرزوی چیننده در دسترس او قرار می‏گیرد و برای اهل بهشت در پیش قصرهای آن عسل‏ های پاک و پاکیزه و شربت‏ های تصفیه شده گردش داده می‏شود، تا هر که بخواهد بیاشامد. اهل بهشت پیروان خدا و رسولند که پیوسته عطا و بخشش الهی شامل حالشان است. تا آنگاه که در سرای همیشگی (بهشت جاوید) فرود آیند و از انتقال و سفرها ایمن و آسوده شوند. پس ای شنونده اگر دل خود را به آنچه ناگاه به تو می‏رسد از منظره‏ های شگفت‏ آور معطوف داری، هر آینه به جهت شوق رسیدن به آنها جان از تنت بیرون رود و به جهت شتاب به رسیدن به آن منظره‏ ها از همین مجلس به همسایگی اهل گورستان خواهی رفت (واز دنیا و آنچه در آن است، چشم پوشیده، منتظر رسیدن به آن می‏گردی) خداوند از روی فضل و مهربانیش ما و شما را در زمره? کسانی قرار دهد که از روی دل برای رفتن به منزل‏ های نیکوکاران (بهشت جاوید) سعی و کوشش می‏کنند، رضا و خشنودی خدا و رسول را به دست می‏آورند،
نهج‏ البلاغه، خطبه? 165، بندهای 30 ـ 35.

                    شما به خدا زنگ نزدی؟ به شما چند قیمت داد؟


پی نوشت: خدایا دل خوش کرده ایم به وعده هایت, تقوایمان ده!!